Tuesday, 4 May 2010

April Results


Sooo April didn't turn out as well as I'd hoped. I mean, in some ways it was awesome because of the two scores I had online whilst at the Irish Open - I had 100% of myself in them and personally I made $12.8k on the month. Which is obviously great - that puts me a little bit in the black for 2010. However I'm also in $27k of makeup (about -300 buyins). My backer now has all of my action as well, so basically that means I have to earn 27k before I actually get to see any money. Which could take a while. Because I made money personally that's not a huge deal right now thankfully, but if this downswing continues I could be in a spot of bother...

Ftops went pretty poorly, didn't really make many runs. Scoop so far has gone very annoyingly, had several deep runs and big stacks only to lose in very frustrating ways. The only solace I can take is that my backer has railed me deep in a few mtts and seen some horrible suckouts in 10-18th, etc so hopefully he knows I'm not just spewing his money away!

Did the DTD 300 a few days ago - went pretty standardly. I 3bet pre oop in the first level with 68s and fired 3 barrels. I even brought a book to stop me doing crap like that!!! Luckily I r/red the straight - oooops. After that I buried my nose in my book and nitted up, actually worked quite well for a few hours, but then I couldn't resist 4bet shoving 88 and forgot live players always have aces. Congrats to my mate Dan who came 4th though. He has much patience and crushes live imo.

Anyways, there's a bunch of scooooops left, scoopscoop! So I'll just scoop one of those and all will be well.

6 comments:

Plaza player said...

Hey Pal, is that not like a bit scary that you have to Bink 27k before you actually see some profit?

I know your good enough like, and prob down to Variance, but do you or have you actually learned anything for this stake / deal?

Cheesies said...

A little scary yeah! But downswings are downswings.

I don't really know what you mean about learning anything? I mean, I've learnt downswings suck, but I kinda already knew that! Had a few in my time ;) Less pressure though I guess since it's not my money I'm playing with, and I function better when there's less pressure.

Been reeeeaaal close a bunch of times recently, hopefully I'll start winning the key hands in the late stages and make a dent in all this makeup.

gl in your 10k challenge!

Plaza player said...

Meant have you learned anything from your coaching your getting?
Stopped any leaks you had or made you aware of certain things you could change?

Thanks for the 10k gl, My prob its going to take an age, but with nothing better to do at the moment, its a good side track what with everything going on.

I know your only a short time away from a great score m8. Best a luck to ya.

Cheesies said...

Oh I see, yeah the coaching's been great. I mean, its been just little things mainly but they all add up.

It's not related to my staking deal though, that's just my friend from uni who wins all the monies playing poker and offered to stake me.

Games, Entertaiment, Hobby, said...

cabal servers vs servers online

Ankit said...

Hey I am Ankit Pandey from the same place varanasi since my childhood and i would really like to be your friend , so how do i contact you? plz give me your email id- ankit@onecybertech.com